keskiviikko 12. marraskuuta 2014

Petran Viikko




Maanantaina kävin katsomassa liikettä jonne olin menossa työharjoitteluun ja tiistaina lyhyen kouluun tutustumisen jälkeen oli ensimmäinen työpäivä. Liike on 6ème Art coiffure ja sijaitsee Massénassa,joka on noin 7 metropysäkin päässä meidän asunnolta.lie on todella siisti ja hieno ja siellä käytetään vain Schwarzkopfin tuotteita.Liikkeessä on 9 työntekijää, joista yksi on opiskelija.


Alkuviikko oli vähän hankala,sillä kukaan työntekijöistä ei oikein osannut englantia,enkä minä ymmärrä sanaakaan ranskaa. Parhaansa mukaan kaikki liikkeessä kuitenkin yrittivät minulle puhua ja kaikkia enemmänkin vain nauratti tilanne,etteivät he ymmärtäneet minua tai minä heitä. Joten tiistain ja keskiviikon aikalailla vain katselin kun he työskentelivät,pesin muutamat hiukset,vein asiakkaille kahvia,pyykkäsin ja tiskasin. Torstaina liikkeeseen tuli ranskalainen opiskelija Max,joka luojankiitos osasi englantia. Hän kertoi minulle liikkeen tavoista ja tehtävistä mitkä minulle kuuluu. Torstaista lauantaihin aika kului töissä todella nopeasti,sillä sain pestä ja värjätä asiakkaiden hiuksia ja minulle esim opetettiin miten ranskassa tehdään raitoja. Hiustenpesutapani on kuulemma samaa tasoa kuin ranskalaisilla ensimmäisen vuoden opiskelijoilla,joten loppuviikko meni myös uusia hieronta- ja pesuotteita harjoitellen.



Olen tästä lähtien Maxin kanssa maanantaisin ja tiistaisin koululla ja torstaista lauantaihin liikkeessä. Näin ollen keskiviikko ja sunnuntai ovat vapaapäiviä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti